מוכרים במרחב הפיזי? קבלו כמה טיפים מהציידים באונליין

אם גם אתם מרגישים שחנויות האונליין נגסו לכם בהכנסות ובמכירות, כדאי שתקבלו החלטה: להצטרף למועדון החנויות הריקות או שתתחילו לחשוב כמו ציידים 😎                                                        אנחנו שומעים אינסוף תלונות על ירידה במבקרים בחנויות, הקניונים עומדים שוממים וההוצאות חונקות. ולצערנו רוב מוחלט של עסקים קמעונאים ככל הנראה ייסגרו בשנים הקרובות אם הם לא יתקדמו ויעמדו בקצב המסחרר של השינויים בהרגלי הצריכה של הקהל שלהם. הבעיה מתעצמת כשהביזנס מתקיים ללא אסטרטגיה שיווקית ברורה, או חמור מכך, כאשר כלל לא מכירים ארסנל הכלים בדיגיטל, כי הרי לא נצא לצייד לפני שאנחנו "מכינים" את השטח והכלים נכון?

להביא את הלקוחות מהאונליין לאופליין –

מאתגר אבל אפשרי

מסע הלקוח עד לפתח החנות

המפגש שלכם עם הלקוח מתחיל בד"כ באונליין, דרך הדפים העסקיים שלכם במדיה החברתית או באתר, זה שלב "הגירוי", ההכרות הראשונית וצבירת קהל מתעניינים. ברמת הקמפיינים הממומנים, ניתן "לטרגט" קהלים רלוונטיים המתעניינים בעולמות תוכן ספציפיים ורמות שונות של פוטנציאל לביצוע רכישה.              לצורך המחשה , נשתמש בלקוח שלנו, רשת אופנת גברים בפריסה ארצית (7 סניפים). מבחינת נכסים דיגיטליים, החזיק בעמוד פייסבוק ואינסטגרם עם למעלה מ – 100 אלף עוקבים שטיפח ב- 5 השנים האחרונות. האסטרטגיה שלו הייתה להציף את הגולשים בתוכן – ולקוות שיגיעו לחנויות. ואז אנחנו נכנסנו לתמונה…

הציידים באים – וחוקרים את השטח

ראשית, נתחיל למפות את כל נקודות המפגש והמכירה של המותג עם הלקוח. למשל, גילינו שסניפי הרשת מקבלים עשרות שיחות ביום מהעוקבים במדיה החברתית – ולמקרה שעדיין לא עברתם לעבוד עם מספרים מדידים בעסק, תעצרו הכל ולכו תעשו את זה עכשיו חברים! זה מאסט. בעלויות של עשרות שקלים בודדים תוכלו לוודא שכל שיחת טלפון שנכנסת לעסק מנוטרת ומתועדת. בהמשך ניתן להשתמש ברשומות האלו לטובת שיווק חוזר בקמפיינים,  לטרגט "קהלים דומים" מבחינת אופי הצריכה שלהם והפרסונה הדיגיטלית  ולשמר את המותג בתודעה של הלקוחות לאורך זמן – כסף על הרצפה כבר אמרנו?

נקודת המכירה העיקרית כמובן הייתה בסניפי הרשת, וזה הזמן לשווק את מועדון הלקוחות האקסקלוסיבי שלכם עם הצעה מפתה בקופה. ניהול מועדון לקוחות מאפשר לכם להעניק ללקוח חוויה ייחודית ו"להפתיע" אותו עם הטבות, לזכור את התאריכים החשובים עבורו ו"לפנק" בהתאם, ולספר לו למה כדאי לקפוץ אליכם דווקא עכשיו. את ההצטרפות למועדון אפשר להניע בדרכים יצירתיות: דרך המפגש עם המוכר בחנות  או דרך צ'ט בוט במדיה החברתית – כשתגיעו לצייד, דברו איתנו 😊

הגיע הזמן להוציא את התותחים הכבדים

אז אחרי שהתחלנו לצבור דאטה דרך מועדון לקוחות ומספרי טלפון, לצד קהל רחב של מעורבים במדיה החברתית, הגיע הזמן להעמיק את אסטרטגיית הפרסום בדיגיטל. במקרה של הרשת, בחירה בניהול קמפיינים ממומנים במדיה החברתית (בעיקר אינסטגרם) הייתה מדויקת ברמת קהל היעד. כשמדובר באופנה, חשוב לשים דגש על הויז'ואל ושם בחרנו להתמקד. רק שהפעם במקום לשווק רק לעוקבים, החלטנו לפרק את המשפך והמסרים למספר רבדים שונים.

בחלק הראשון במשפך, השתמשנו בסרטון ווידאו מיתוגי לטובת חשיפה לקהלים חדשים, ופיצלנו את המודעות כאשר כל אחת כיוונה לסניף אחד ספציפי (ובהתאמה לקהל היעד המטורגט בקמפיין). המטרה הייתה להכניס לקוחות חדשים לסיסטם. הגדרנו שכל מי שצפה למעלה מ- 30% מהסרטון, ימשיך לשלב הבא:

כעת, הצגנו מודעות עם מסרים מאוד ספציפיים לקהל המעורבים בעמודים, כמובן שלכל סניף נתנו במה ולכל מחלקת ביגוד מודעה נפרדת, כאשר ההנעה לפעולה הייתה ברורה "אחי, אתה עדיין בבית?! מחכים לך בסניף…"                                                                                                                                              ואם זה לא הוציא אותם מהבית – העברנו אותם שלב נוסף שבו אנחנו מזמינים אותם להצטרף למועדון לקוחות באמצעות צ'טבוט, שבסופו הם קיבלו קוד קופון עם הנחה למימוש בסניף הקרוב לביתם.

מי שלא מתכנן – לא פוגע

אחרי שהוכחנו לבעלי הרשת שלחשוב כמו צייד זה משתלם גם באופליין, הפשלנו שרוולים והתחילה המלאכה האמיתית:

  • מיפינו את השנה הקלנדרית.
  • זיהינו תקופות "קשות" ותקופות של שפע.
  • פירקנו את תכנית הפרסום בהתאם.
  • תיכננו ימי צילום ומסרים המתאימים לכל תקופה (חתונות \ חגים \ חזרה לבית הספר וכו'…).

והתוצאות?

  • סיסטם חסר רחמים שמזרים לקוחות חדשים לרחבי הסניפים ללא הפסקה.
  • צבירת מידע על לקוחות קיימים.
  • יצירת מערכת יחסים ובניית נאמנות.
  • אפשרויות מינוף מטורפות!

אז במקום להמשיך ולהתלונן – צאו לצייד מוכנים

 

שתפו בפייסבוק שתפו בוואטסאפ